Corona
Is er bij jullie ook een coronacheck?
Ja, iedereen vanaf 13 jaar moet een geldige QR code kunnen laten zien om het theater in te kunnen. Wij hebben 't ook niet bedacht, maar we moeten ons er wel aan houden. Bij de ingang van het theater zal hier dan ook naar gevraagd worden.
Vanaf 14 jaar moet iedereen een coronatoegangsbewijs en ID-bewijs (identiteitskaart, paspoort of rijbewijs) kunnen laten zien bij de ingang van het theater.
Meer informatie kun je nalezen op: coronacheck.nl
Zijn jullie zelf ook getest?
Ja. Elke ochtend, bij binnenkomst, doet iedereen van ons een zelftest. Geen uitzonderingen. Zodat we weten dat we een zo veilig mogelijke omgeving creëren voor jullie en voor onszelf. De Sint is namelijk al behoorlijk op leeftijd en valt in de risicogroep... 😉
Ik heb kaarten gekocht, maar heb Covid. Krijg ik mijn geld terug?
Als je kaarten hebt gereserveerd via de webshop en je kunt toch opeens niet naar onze show komen, kunnen wij niet de kaarten terug nemen. Wij geven in dat geval dus ook geen geld terug.
Wellicht zijn er in jouw omgeving mensen die eventueel je kaarten over willen nemen. Neem in dat geval contact met ons op zodat wij de gegevens van deze nieuwe mensen in onze administratie kunnen opnemen.
Bestelling plaatsen
Hoe gaat het bestellen in z’n werk?
We hebben het bestellen (reserveren) van kaarten eenvoudiger gemaakt dan voorgaande jaren:
- Ga naar de webshop, kies de show waarvoor je kaarten wilt reserveren, en vul het aantal gewenste kaarten in.
- Bestel eventueel merchandise en vul je naam, adres en andere gegevens in.
- Als je alles correct hebt ingevuld, ga je verder naar de volgende pagina. Hier zie je een overzicht van de zojuist door jou ingevulde gegevens. Tevens zie je een overzicht van de totaalprijs die je zometeen via iDeal gaat betalen.
- Als je verder gaat naar de volgende pagina, kom je bij iDeal terecht. Dit is de pagina van je eigen bank, zoals je dat gewend bent. Het enige verschil is, dat de meeste gegevens al voor je zijn ingevuld. Ga met het betalen te werk zoals je altijd doet en de betaling van de kaartjes is direct geregeld.
- Als de betaling heeft plaats gevonden wordt je automatisch terug geleid naar de site van SintShowPaleis. Daarnaast ontvang je een bevestiging per e-mail waarin alle gegevens nog eens staan weergegeven.
- Ook vind je in deze mail je ordernummer. Dit nummer is belangrijk. Neem dit nummer mee naar het theater, en dan zorgen wij er vervolgens voor dat je bij de kassa snel de door jou gereserveerde kaarten ontvangt.
Ik bestel liever niet via internet, kant het ook anders?
Jazeker. Behalve verkoop via onze webshop kun je ook kaarten kopen bij Schulten Lederwaren in Raalte.
Ook kun je kaarten kopen aan de kassa voor aanvang van de betreffende show. Echter, bij een uitverkochte show zullen er geen kaarten aan de kassa beschikbaar zijn. Wil je dus zeker zijn van een plekje bij SintShowPaleis, zorg dan dat je de kaarten op tijd gereserveerd hebt.
Waarom hebben jullie mijn gegevens nodig?
Als je merchandise besteld hebt, dan sturen we je die toe op het opgegeven adres.
Maar ook als je geen merchandise hebt besteld (alleen maar kaartjes gereserveerd dus) hebben we je gegevens nodig. Het gebeurt namelijk soms dat mensen vergeten hun ordernummer mee te nemen. We kunnen ze dan toch de gereserveerde kaartjes geven, aan de hand van hun persoonsgegevens.
Neem voor de zekerheid echter wel je ordernummer mee, het opzoeken van het ordernummer gaat namelijk veel sneller!
Wat gebeurt er met mijn gegevens?
Deze worden tot aanvang van de show opgeslagen in ons systeem. Daarna zullen ze worden verwijderd. Uiteraard worden je gegevens niet doorgegeven aan derden.
Op welke manieren kan ik allemaal betalen?
In onze webshop kun je alleen betalen met iDeal. Andere manieren van betalen in de webshop zijn niet meer mogelijk.
iDeal is een betalingssysteem dat ondersteund wordt door ABN AMRO, Fortis, Postbank, Rabobank en SNS Bank. Als je on-line je bankzaken regelt, kun je met dezelfde methode via iDeal betalen.
Als je niet de beschikking hebt over iDeal, of je betaalt liever niet via internet, dan zul je naar de reguliere voorverkooppunten moeten gaan. Waar die zijn vindt je hier.
Ook kun je bij de kassa van SintShowPaleis een kaartje kopen. Maar dat kan alleen als de show nog niet is uitverkocht.
Kan ik bij mijn bank iDeal gebruiken?
iDeal wordt inmiddels aangeboden door zo'n beetje alle banken in Nederland. Als je on-line je bankzaken regelt, kun je met dezelfde methode via iDeal betalen.
Voor meer informatie kun je terecht bij de klantenservice van je eigen bank.
Wanneer worden mijn kaartjes opgestuurd?
Je bestelde kaartjes worden NIET opgestuurd. Je kunt ze voor aanvang van de show afhalen aan de kassa. Neem je ordernummer mee! Zonder ordernummer is het voor ons namelijk erg moeilijk om jouw kaartjes te vinden. En dat is weer jammer van onze, maar vooral van je eigen tijd.
Worden er transactiekosten berekend?
Ja, er worden transactiekosten berekend. Bij iedere bestelling wordt € 1,00 berekend. Wij worden genoodzaakt deze kosten te berekenen omdat het gebruik van iDeal niet gratis is.
Let op! Deze transactiekosten zijn per bestelling. Als je dus kaarten en merchandise wilt kopen, dan is het voordeliger om dit in één keer te doen.
Worden er verzendkosten berekend?
Ja, er worden verzendkosten berekend. Deze verzendkosten worden uiteraard alleen berekend als je merchandise besteld. Bij iedere bestelling van merchandise komt € 1,50 op.
Let op! Deze verzendkosten zijn per bestelling. Als je dus meerdere merchandise wilt kopen, dan is het voordeliger om dit in één keer te doen.
Wat betekent het veld ‘extra kosten’?
In het overzicht van je bestelling staat een veld 'extra kosten'. Dit zijn de transactiekosten en de verzendkosten bij elkaar opgeteld.
De transactiekosten zijn € 1,00 en worden per bestelling berekend. De verzendkosten zijn € 1,50 en worden alleen berekend als je merchandise koopt.
Show niet beschikbaar / reserveren stopgezet
Het online reserveren is gestopt! Kan ik nog kaartjes kopen?
Wij hebben het online reserveren voor de betreffende voorstelling stopgezet. Dit hebben we gedaan omdat er geen tijd meer is om nieuwe betalingen te ontvangen.
De show is echter niet persé uitverkocht.
Er zijn nog kaarten te verkrijgen bij de voorverkooppunten. Waar die zijn vind je hier. Ook is het mogelijk om voor aanvang van de show aan de kassa kaarten te kopen.
Het online reserveren is gestopt! Krijg ik mijn bestelde kaartjes nog?
Wij hebben het online reserveren voor de betreffende voorstelling stopgezet. Dit hebben we gedaan omdat er geen tijd meer is om nieuwe betalingen te ontvangen en te verwerken.
De show is echter niet uitverkocht.
Als je kaarten hebt besteld voordat het online reserveren voor de show is stopgezet, kun je je bestelde kaarten nog gewoon ophalen aan de kassa. Wees echter alsjeblieft wel vlot met je betaling.
De show is niet (meer) beschikbaar! Wat betekent dat?
Enkele shows zijn besloten, waardoor er geen kaarten beschikbaar zijn voor de reguliere verkoop.
Het kan zijn dat er komende maanden toch nog opnieuw kaarten beschikbaar komen voor deze show. Houdt daarom onze site regelmatig in de gaten.
De show is niet (meer) beschikbaar! Krijg ik mijn bestelde kaartjes nog?
Als je kaarten hebt gereserveerd voordat de show op niet beschikbaar is gezet, kun je je bestelde kaarten nog gewoon krijgen. Ze liggen voor je klaar bij de kassa van het theater. Denk aan je ordernummer!
Shows
Hoe lang duurt een show ongeveer?
De shows van SintShowPaleis duren ongeveer 1,5 uur. Tussentijds zijn er geen pauzes.
Hoe kom ik bij Het Hoftheater in Raalte?
We hebben alvast het Hoftheater voor je opgezocht. Kijk hier voor de kaart met de adresgegevens. Alles wat je zelf nog even moet doen is het vertrekpunt invoeren...
En mocht je met de auto komen, gebruik dan als adres voor de navigatie 'Knapenveldsweg 3', dan kom je niet te laat!
Werken jullie dit jaar met vaste zitplaatsen?
Wij werken niet met vaste zitplaatsen. Kinderen mogen weer als vanouds lekker op de vloer voor de Sint gaan zitten. Op die manier zijn er meer plekken voor volwassenen om te gaan zitten. Wel vragen we dit jaar van iedereen om zo min mogelijk te lopen tijdens de shows. Dansen en springen op je eigen plek wordt overigens wel gewaardeerd!
Overige vragen
Wie moeten er een kaartje kopen?
Iedereen moet een geldig kaartje hebben, dus alle kinderen maar ook de ouders en opa's en oma's. Wij hanteren geen minimale of maximale leeftijdsgrens!
Hanteren jullie een leeftijdsgrens?
Nee, iedereen is welkom! Dus kinderen en ouders, maar ook opa's, oma's, de buren en vrienden! Wel moet iedereen (dus kinderen, maar ook de ouders) een kaartje kopen.
Ik heb kaartjes gekocht maar kan eigenlijk toch niet. Krijg ik mijn geld terug?
Als je kaarten hebt gereserveerd via de webshop en je kunt toch opeens niet naar onze show komen, kunnen wij niet de kaarten terug nemen. Wij geven in dat geval dus ook geen geld terug.
Wellicht zijn er in jouw omgeving mensen die eventueel je kaarten over willen nemen. Neem in dat geval contact met ons op zodat wij de gegevens van deze nieuwe mensen in onze administratie kunnen opnemen.
Mijn vraag staat hier niet bij!
Je kunt natuurlijk altijd contact met ons opnemen. Onze gegevens vind je hier.
Hoe kan ik contact opnemen?
Je kunt op verschillende manieren contact met ons opnemen. Klik hier voor de verschillende mogelijkheden.
Controleer voordat je contact opneemt wel alsjeblieft of je vraag al niet beantwoord is op de pagina met veel gestelde vragen.